آشنایی با شیمی دوازدهم تجربی
نوشته شده توسط : گروه صنعتی شاه محمدی

آشنایی با شیمی دوازدهم تجربی کتابی که پیش روی شماست، سومین کتاب شیمی در دوره دوم متوسطه است که با تلاش و کوشش مشتاقانه و دلسوزانه جمعی از استادان، کارشناسان و دبیران، تدوین و تألیف شده است. رسالت اصلی محتوا در این کتاب تربیت افرادی است که با کسب سواد علمی شیمی مبتنی بر اصول نقشه جامع علمی کشور، بتوانند زندگی خود را در همه سطح‌ها بهبود بخشند. بر همین اساس، رویکرد سازمان‌دهی محتوا در این درس، زمینه محور، ارتباط با زندگی و توسعه پایدار و رویکرد آموزشی محتوا، یادگیری فعال و کشف مفهوم است.

شیمی از کاربردیترین علوم تجربی می‌باشد؛ که به طور مستقیم در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم. به‌طوری‌که به جرئت می‌توان گفت کسی نیست که در منزل و یا محیط کار با محصولات و کاربردهای شیمی در ارتباط نباشد. از آب و غذایی که در منزل و یا بیرون می‌خوریم تا تمیز کردن و ضدعفونی کردن منزل و محیط کار و بسیاری از تفریحات، همگی محتاج علم شیمی است.  

 

نام کتاب: شیمی (۳) پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه

 

پدیدآورنده: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

 

مدیریت برنامه‌ریزی درسی و تألیف: دفتر تألیف کتاب‌های درسی عمومی و متوسطه نظری

 

مدیریت آماده‌سازی هنری: اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی

 

ناشر: شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران

 

سرفصل‌های شیمی دوازدهم تجربی (( شیمی 3 )) در این کتاب به شرح زیر می‌باشد:

 

  • فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی
  • فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه شیمی
  • فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری 
  • فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده روشن‌تر

 

به دنبال کتب شیمی ۱ و ۲، در آخرین کتاب شیمی دوره دوم متوسطه، فصل‌های «مولکول‌ها در خدمت تندرستی»، «آسایش و رفاه در سایه شیمی»، «شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری» و «شیمی راهی به سوی آینده روشن‌تر» تألیف شده است. از آنجا که انتظار می‌رود دانش آموزان پس از یادگیری مفاهیم شیمی، بتوانند آموخته‌های خود را برای حل مسائل زندگی به‌ویژه در موقعیت‌های جدید به کار گیرند، در فصل پایانی این کتاب نمونه‌هایی از مسائل پیش روی جوامع همراه با راه‌حل، نگارش شده است. نگارشی که در آن رویکرد زیست فناورانه موردتوجه قرار گرفته است.

 

چگونه شیمی کنکور را صد در صد صد بزنیم؟

 

شیمی از دروس مهم در رشته تجربی است . با مروری بر سوالات آزمون های سراسری سال های گذشته خواهید دیدی که نمونه سوالات مطرح شده از شیمی دوازدهم تجربی بسیار زیاد هستند. بنابراین در مطالعه در این درس اصلا کوتاهی نکنید

 

اگر در خواندن شیمی و نحوه تست زدن آن مشکل دارید حتما دی وی دی های شیمی را از سایت اصلی ونوس دانلود کنید.

 

تجربه نشان داده است کسانی که از دی وی دی شیمی ونوس به عنوان تست و یادگیری استفاده کرده اند نتایج بهتری را در کنکور کسب نموده اند.

 

اساتید که در زمینه تهیه این دی وی دی ها موسسه کنکور ونوس را همراهی نموده اند جزء اساتید برتر کشور محسوب می شوند ، شما می تواند رزومه استاد رادمان مهر را در قسمت اساتید ونوس مطالعه نمایید

 





:: برچسب‌ها: ترسیم فنی کنکور , خواص مواد کنکورعربی عمومی , جمع بندی ادبیات ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: